Gesztenyés-csokoládés bejgli



Ha karácsonyra gondolok gasztronómiai téren, akkor rengeteg finom étel jut eszembe. Desszertek közül elsőként a bejgli, ami manapság annyi, de annyi finom töltelékkel kapható és minden évben van újdonság!

Én most először sütöttem bejglit, ezért tartalékba vásároltam kész bejgliket is: mákost és dióst! :) Itthon egy gesztenyés-csokist készítettem, amihez sokat kutattam az interneten, végül ezt találtam:



50 dkg liszt

3 tojássárgája

1 egész tojás

6 dkg porcukor

2 dkg friss élesztő

csipet só

1dl tej



A tejben felfuttatom az élesztőt és minden hozzávalót összegyúrok egy tálban, majd legalább 1 órára a hűtőbe teszem a tésztát. Amint letelt az 1 óra, kinyújtom a tésztát fél milliméter vastagságra és megtöltöm, majd lazán feltekerem és a végeit visszahajtom. A tetejét megkenem tojással, hagyom pihenni 1 órát és lekenem még egyszer tojással mielőtt a sütőbe rakom. 200°C előmelegített sütőben 40 percig sütöm.



A töltelékem: csokis gesztenyés lekvár volt, mely a Papp Miklós házi lekvár Manufaktúrából származik, állaga a gesztenyepürére emlékeztet, roppant finom.



Izgatottan ültem a sütő előtt és vártam milyen lesz a bejglim. Ilyenkor törökülésben ülök és lesem a sütőajtót, közben mandarint eszegettem. Izgulok, lesem az órát mikor telik le a 40 perc. Letelt!! :) Kivettem és vártam egy kicsit mielőtt felvágtam volna, hadd hűljön. Nagyon ízletes lett, bár több tölteléket is elbírt volna, íme az eredmény:

süti beállítások módosítása